Monday 7 April 2014

Kempen Anti Rokok Bermula !

Assalamualaikum WBT.

Dipetik kata - kata Imam al-Syafi’e dalam kitabnya Masyhur al-Umm iaitu :Jika mereka mengambil (sesuatu makanan, minuman atau sesuatu yang dihisap, dihidu dan disedut) yang boleh memabukkan, maka perbuatan itu adalah jelas haram. (Termasuklah) yang mengandungi racun yang menyebabkan kematian. Aku tetap menganggap ia adalah haram. Allah swt mengharamkan (apapun jenis) pembunuhan kerana pembunuh bermakna membunuh diri sendiri ".


[إِنَّ الحَلاَلَ بَيِّنٌ وَإِنَّ الحَرَامَ بَيِّنٌ ]

ISNIN 7 MARCH 2014 -  Badan Kepimpinan Pengawas Al - Ihsan telah mengadakan Pelancaran Kempen Anti Rokok yang telah dirasmikan oleh Mudir Al - Madrasah, En. Mustaparuddin B. Osman. Kempen ini sememangnya menjadi sesuatu aktiviti tahunan bagi BKP dan tidak lain tidak bukan akan dikelolakan oleh BKP Tingkatan Empat pada tahun tersebut. Pada tahun ini, "Rokok Menghancurkan Ummah" telah digariskan sebagai moto kempen kali ini. 

Button Rasmi Kempen Anti - Rokok .
" Rokok Menghancurkan Ummah " 

Pelancaran Kempen ini telah diadakan di Dewan Ad-DaraQuthni bermula jam 7.45 pagi. Pelancaran ini telah disaksikan oleh tenaga pengajar guru dan pelajar SMA Al-Ihsan, yang merupakan sasaran utama kami. 

Kempen ini tidak lain tidak bukan berokjeftif untuk meningkatkan pengetahuan serta memberi pendedahan yang jelas kepada para pelajar tentang ancaman dan implikasi merokok. Selain itu, membantu para pelajar meningkatkan sahsiah diri supaya kental menghadapi hasutan - hasutan negatif. 

Sesungguhnya, besar harapan daripada MT & MM BKP'14 untuk melihat kempen kali ini berjaya dan membawa impak positif pada diri para pelajar di SMA Al-Ihsan khususnya. 

Kepada semua pelajar SMA Al-Ihsan, ayuh nantikan aktiviti - aktiviti menarik yang bakal dijalankan ! :) 

Syukran. 


"Disiplin Cemerlang Pemangkin Al-Ihsan Gemilang" 

No comments:

Post a Comment

Shout Here